6/22/09

بخــــواب اي خـــــواهر نــــــازم ندايم


بخواب اى خواهر نازم ندايم
ندای پاك تو گردد صدايم

چه می گفتی در آن آخر نگاهت
قسم بر آن نگاه بى گناهت

كه رأيت را بگيريم از سياهى
كه همره ما نگرديم با تباهـى

که همواره به بدخواهان ها بتازيم
كه دائم جاودان راهت بسازيم

بخواب اى خواهرم آرام آرام
بخواب اى نو شکفته اى دلارام

شهيد راه پاكى ها تو بودى
مبارز با تباهى ها تو بودى

تو كه هرگز نبودى خاك و خاشاک
چرا افتاده اى اينگونه در خاك؟

ندايم اى نداى سرزمينم
صداى جاودان اين زمـــينم

صداى تو شود داد دليران
نداى تو شود فرياد ايران
مهدا

6/18/09

چرا بیسکویت نمی خورند

حتما بیشتر شماها شنیده اید ، در جریان انقلاب فرانسه روزی که مردم در خیابانها تظاهرات می کردند سر و صدای آن به گوش ماری آنتوانت ملکه فرانسه می رسد. وی که مثل تمام زنان درباری از زندگی مردم بیرون از حصار کاخها بی خبر بود از یکی از درباریان می پرسد این تظاهرات کنندگان چه می خواهند؟ او جواب می دهد نان، چون گرسنه اند. ماری آنتوانت با تعجب می گوید: خوب چرا بیسکویت نمی خورند

چند روزی است که خیابانهای تهران و بسیاری شهرهای بزرگ ایران مملو از هموطنان تشنه آزادی است و فریادشان تا هزاران فرسخ به گوش ساکنان دور افتاده ترین ممالک هم رسیده است. اما فکر می کنید دیروز دو پرسش بسیار "مهمی" که خبرنگاران پس از نشست دولت از احمدی نژاد و دولتش کردند چه باشد؟

پرسش اول از احمدی نژاد: به گزارش «شفاف» و به نقل از خبرگزاری ها یک خبرنگار از دکتر احمدی نژاد می پرسد آیا تاریخ ازدواجش را به خاطر دارد ؟

پرسش دوم از احمدی نژاد و هیئت دولت: امروز يکي از خبرنگاران واحد مرکزي خبر از هر کدام از وزرا که از نشست هيات دولت خارج مي شدند، يک سوال مي پرسيد که تا حدود زيادي براي وزرا اين سوال غير منتظره و غير تخصصي بود. سوال اين بود آقاي وزير نتيجه فوتبال امروز ايران و کره جنوبي را چگونه پيش بيني مي کنيد؟ حتي اين سوال از رييس جمهوري هم پرسيده شد

تعجب ماری آنتوانت بخاطر نادانی و بی خبری وی از اوضاع مردم بود. اما ترتیب دادن اینگونه مصاحبه ها و پرسش های از پیش تعیین شده و درج آن در نشریاتشان در شرایط کنونی علاوه بر نادانی ناشی از چه دلایل دیگری می تواند باشد؟